26 czerwca b.r. odbył się w naszym coworku meetup SEO
Obecnie ciężko jest wyobrazić sobie życie bez internetu. Jeszcze trudniej jest pojawiać się w wynikach wyszukiwania wśród tak dużej konkurencji, a przede wszystkim utrzymać się na tych pozycjach. Ostatnio porozmawialiśmy sobie co nieco na ten temat, a dokładniej 26 czerwca w Rzeszowie w naszym coworku odbyło się spotkanie na temat widoczności w internecie, które organizował Paweł Kosmala z kuźni e – biznesu wraz z Kancelarią Prawną Kantorowski, Głąb i wspólnicy.
Kilka słów na temat znaków towarowych powiedział Paweł Głąb
Jako pierwszy z prelegentów wystąpił Paweł Głąb, który opowiedział o używaniu znaków towarowych w kampaniach reklamowych i pozycjonowaniu. Głównie wszystko zależy od danego przypadku. Podczas sprzedaży niektórych towarów różnych firm, używanie znaków towarowych jest legalne. Inny rodzaj znaków towarowych jest renomowany i charakteryzują się one specjalnym rodzajem ochrony na wyższym poziomie. Wyróżniamy też używanie znaków towarowych z innych branż, a także używanie znaków towarowych konkurencji, ale z tej samej branży.
O tym, jak tworzyć treści na stronę, które generują ruch powiedział Paweł Kosmala
Paweł zwrócił szczególną uwagę na odpowiednie przygotowanie treści na stronę, tak, aby generowały ruch. Podając kilka przykładów stron, które miał przyjemność mieć pod opieką opowiedział jak zwiększyć ruch na stronie i poprawić widoczność przy pomocy odpowiednio skonstruowanym opisom kategorii i wpisom na bloga, które także robią ogromną robotę.
Paweł w szybki sposób przedstawił też przydatne narzędzia,takie jak: Senuto, Google Search Console oraz Surfer Seo, dzięki którym znajdujemy odpowiednie frazy. Głównie skupił się na Surferze, który ostatnio został wzbogacony w edytor, dzięki któremu w szybszy i łatwiejszy sposób tworzymy treści pod SEO.
Jak ważna jest szybkość działania strony internetowej opowiedział Przemek Durał
Przemek z Kampanie SEO zwrócił głównie uwagę jak bardzo ważna jest szybkość ładowania się strony. Szybkie ładowanie się strony internetowej to mniejszy współczynnik odrzuceń na stronie, lepsza indeksacja, poprawa konwersji i oczywiście zadowolenie użytkowników, a na tym wszystkim szczególnie zależy. Przemek również pokazał kilka przydatnych narzędzi za pomocą których sprawdzimy działanie strony, to między innymi Google Page Insight, GTmetrix, Pingdom i Google Analytics.
Przemek dodał na koniec, co zrobić, aby strona ładowała się szybciej. Omówił między innymi optymalizację zdjęć, minifikację JS, wyjaśnił dlaczego należy unikać wielokrotnych przekierowań.
Co łączy SEO i Google Analytics opowiedziała Monika Kołodziejczyk
Monika z Think Digital jak to ma w zwyczaju, swoją prelekcję zaczęła od opowiedzenia kawału o misiu. Nie był on przypadkowy, ponieważ świetnie odwzorowywał to, co Monika miała do powiedzenia, czyli co łączy SEO i Google Analytics. Bardzo ważnym czynnikiem jest zaplanowanie skutecznego działania, a także jak ważne jest, aby wiedzieć jak i na co patrzeć w Google Analytics. Przy pomocy Analyticsa możemy w prosty sposób określić, co powinno zostać zoptymalizowane, dzięki czemu uzyskamy lepszą konwersję. Monika powiedziała też, że warto zwracać uwagę na ilość stron na sesję, ponieważ to pokazuje nam zaangażowanie użytkownika, a wiemy, że im większe zaangażowanie, tym większa możliwość, że użytkownik zrobi zakupy.
Jak wygląda sprawa z ACTA 2 powiedział Piotr Kantorowski
Piotr opowiedział, jakie zmiany ma zamiar wprowadzić ACTA 2, czy rzeczywiście internet będzie tak bardzo różnił się od tego, który tak dobrze znamy. Przedstawił też jaki wpływ zmiany mogą mieć na SEO i pozycjonowanie stron internetowych. Piotr uświadomił publiczność, że wiele tematów, które słyszy się na temat zmian przez ACTA 2 to mity i że nie wygląda to tak strasznie jak nam się wydaje. Zmiany mają głównie na celu przestrzeganie praw autorskich, które są bardzo ważne.
Nasi słuchacze to byli głównie przedsiębiorcy, którym zależy na dobrej widoczności ich stron internetowych, było też mnóstwo osób, które pracują w firmach i agencjach zajmujących się SEO. Podczas przerw na kawę czy ciasteczko można było nawiązać wiele nowych znajomości z branży internetowej i powymieniać się doświadczeniami. Spotkanie przebiegło w miłej i ciepłej atmosferze.